Search
wtorek 25 Wrzesień 2018
  • :
  • :

Popularna dieta Dukana

Bardzo często omylne stosowanie diety proteinowej, wyrządza w naszym ciele większe szkody niż zalety, jednak uważam, że wina leży po stronie osób decydujących się na nią. Liczą, że cudowna dieta dr Dukana pozwoli im zgubić więcej, niż zaplanowanie 15 kg w niecały kwartał, przy tym nie odczuwając skutków zewnętrznych takich jak nerwy czy nawet uczucie głodu.

przepisy

Najczęściej stosują ją ludzie, którzy prowadzą zdrowy styl życia, oraz o swój wizerunek. Według informacji jakie się pojawiają, pomaga ona w poprawie komfortu psychicznego, oraz naszej figury. Co ważne, jest to dieta bardzo zdrowa, a badania potwierdzają, że jest również skuteczna. Najważniejszym elementem w tej diecie jest białko, które powoduje budowanie tkanek na nowo, lub ewentualnie wydalenie tych, które już na to zasłużyły. Przyśpieszamy w ten sposób trawienie, białko wydalane jest w większej ilości, niż dostarczamy, dlatego jest pobierane z tkanki tłuszczowej.

Przy tej diecie, ważne jest zastosowanie wyłącznie potraw bogatych w proteiny, czyli najlepiej frutti di mare czyli popularne owoce morza, oraz mięso, ale wyłącznie chude. W tej diecie przechodzimy przez pewne fazy, i etapy, podczas których musimy dbać o ich odpowiedni przebieg.

Pierwsza faza, nazywana fazą ataku, trwa około 5 dni, i w tym czasie spożywamy wyłącznie produkty białkowe, można tutaj stracić nawet 3 kilogramy, dlatego pamiętajmy o odpowiednie uzupełnianie płynów, to poprawia stanowczo efekty tej diety.

Drugą fazą jest faza nazywana naprzemienna, czyli dalej spożywamy posiłki z produktów białkowych lecz co jakiś czas warzywa, jednak dalej priorytetem są produkty białkowe, tu nie powinniśmy tracić około kilograma na tydzień (przykład potrawy – naleśniki z warzywami).

Trzecią fazą jest utrzymanie zdobytej już przez nas wagi, tutaj mamy za zadanie, nie dać się żadnym pokusom, to taki niemal efekt końcowy który możemy bardzo łatwo zniszczyć. Jednak raz na tydzień, jest dopuszczalne niewielkie szaleństwo.

W ostatniej fazie, czyli w białkowych czwartkach, stabilizujemy naszą wagę, jednak nie zapominamy o produktach białkowych, i spożywamy je w jeden dzień tygodnia. Ważne jest, aby był on jednak systematycznie przestrzegany.