Search
środa 26 Wrzesień 2018
  • :
  • :

Odżywianie i ty

Niewłaściwy sposób odżywiania, czyli nasza dieta stanowi jedną z podstawowych etiologii (po paleniu tytoniu) powstawania chorób. Więc jak należy jadać, aby zabezpieczać się się przed nimi? Trzeba jadać więcej jedzenia bogatego w błonnik. Głównie takiej, jak: pełne ziarna zbóż, różne nasiona, warzywa i owoce. To bardzo potrzebny składnik diety. Błonnik, czyli celuloza usuwa z jelit trujące, kancerogenne produkty, przyczynia się do szybkiego przechodzenia jedzenia przez jelita, przez co skraca się okres kontaktu niedobrych produktów rozkładu ze błonami jelitowymi.zdrowe witaminy O tym musi pamiętać każdy, kto stosuje zdrowe odżywianie i dopasowane diety. To powoduje istotne zagrożenia zdrowotne.
Trzeba jadać więcej pokarmu z dużą zawartością witamin, a szczególnie witaminy C, E, A oraz z grupy B. To wszakże też zdrowa żywność i dieta jej wymaga. Zdrowe odżywianie wymaga brania tego pod uwagę na te czynniki.
Zdrowe odżywianie to spożywanie także takich produktów jak: marchewka, pomidory, szpinak, brukselka, sałata, pietruszka, szczypior, koperek, czyli warzywa żółlopomarańczowe i (ciemno)zielone. Dodatkowo, zawierają dużo witaminy A: tran, rybie wątróbki, oraz inne ich podroby. I to też może być zdrowa żywność.
Bezwzględnie jadać więcej określanej jako żywność ekologiczna i zdrowa żywność, czyli pozbawionej chemicznych dodatków, koloryzatorów i produkowanych organicznymi sposobami.
Staraj się dostarczać organizmowi składników mających w składzie dużo witaminy C. Tego wymaga zdrowy styl życia. Bogate w tę witaminę są warzywa głównie cytryny, zielona papryka, owoce róży.
Zdrowe odżywianie to nade wszytko zdrowa żywność. Należy jadać wiele warzyw, potrzebuje tego każda dieta. Zdrowa żywność to także: kalafior, szparagi, włoska kapusta, czy tzw. „modra” – w formie surówek i kwaszonek.
Nie bój siętłuszczy! One są konieczne dla organizmu. Najgorsze tłuszcze to przede wszystkim te z supermarketu – rafinowane i niezdrowe tłuszcze domieszkowane do masła i stosowane przy wytwarzaniu margaryny i masła roślinnego. Zdrowy styl życia to nie z tymi elementami diety. Dieta w której są używane te składniki służy powstawaniu m.in. miażdżycy, raka piersi, jelita grubego czy prostaty. Nade wszystko należy nie dopuszczać do smażenia i pieczenia na olejach z półki sklepowej.