Search
niedziela 23 Wrzesień 2018
  • :
  • :

Dieta śródziemnomorska

W Internecie można odnaleźć wiele diet odchudzających oraz leczniczych, lecz wśród nich stosunkowo mało jest tych, które są w stanie zagwarantować stabilność oraz pewne, gwarantowane efekty. Do niezbyt licznego grona należy prezentowana dziś przeze mnie dieta śródziemnomorska, która w krótkim okresie czasu zyskała bardzo dużą popularność nie tylko w Polsce, lecz w całej Zachodniej oraz Środkowej Europie.

Każda dieta, także prezentowana dieta śródziemnomorska, posiada pewne zasady, według których osoba przystępująca do “kuracji” powinna działać.

Pierwszą zasadą jest odrzucenie starego trybu odżywienia. Czas na permanentny koniec z fast-foodami, czipsami, gazowanymi napojami. Ogólniej mówiąc, trzeba całkowicie odrzucić amerykański styl żywienia. Zamiast tego, powinniśmy zadowolić się takimi składnikami jadłospisu jak ciemny chleb, duże ilości ryb, owoce morza, śródziemnomorskie owoce i warzywa (jak na przykład daktyle, oliwki). Nasz organizm dzięki codziennej dawce takich produktów powinien dostawać energię oscylującą w przedziale od 1200 do 1500 kalorii.

Drugą zasadą są ćwiczenia fizyczne, które powinieneś wykonywać przystępując do diety śródziemnomorskiej. Nie jest to trudne – w przeciwieństwie do innych terapii odchudzających, dieta śródziemnomorska dostarcza Ci tyle energii, która z pewnością wystarczy na codzienne, kilkudziesięciu minutowe treningi na świeżym powietrzu.

Ostatnią zasadą jest czas trwania diety. Dieta śródziemnomorska często określana jest przez dietetyków filozofią żywienia, a nie dietą odchudzającą. Jest w tym dużo prawdy, gdyż stosując się zasad prezentowanej diety, możesz liczyć na utratę kilogramów wynoszącą od dwóch do pięciu kilogramów. Nie jest to dużo, dlatego też czas trwania diety śródziemnomorskiej powinien trwać ponad dwa – trzy miesiące. Być może podczas tego czasu na tyle spodoba Ci się śródziemnomorska filozofia żywienia, że na stałe przerzucisz się z niezdrowego jedzenia na opisane specjały?