Search
niedziela 23 Wrzesień 2018
  • :
  • :

Dieta cytrynowa

Dieta cytrynowa nie bez przyczyny często kojarzona jest głodówką. Nie bez przyczyny – narzuca ona bowiem bardzo rygorystyczne zasady. Efektem dziesięciodniowej kuracji jest utrata ponad jedenastu kilogramów (wartość uśredniona  statystycznie), co wiele osób zachęca do wypróbowania tego trybu życia.

Co warto wiedzieć o diecie cytrynowej? Po pierwsze, warto wspomnieć o jadłospisie, a praktycznie jego braku – dieta cytrynowa narzuca bowiem zasadę, która polega na braku jedzenie czegokolwiek, zastępując tą czynność piciem lemoniady. Aby dieta była bardziej skuteczna, do lemoniady można dodać pieprz lub imbir, co pozytywnie wpłynie na reakcję naszego układu trawienia na tak spartańskie warunki.

Tytułowa dieta pozwala także na pozbycie się toksyn będących w naszym organizmie ze względu na poprzednie, zapewne nie do końca zdrowe sposoby żywienia. Wynika z tego, że zastosowanie diety cytrynowej jest dwubiegunowe – z jednej strony jest właściwość odchudzająca, z drugiej – lecznicza. Z tego powodu można ją nazwać dietą “odchudzająco-leczniczą”.

Prezentowana dieta oprócz szybki efektów posiada także mniej przyjazne strony. Jednym ze skutków ubocznych diety cytrynowej jest biegunka oraz wymioty, które mogą towarzyszyć naszemu organizmowi w pierwszych pięciu dniach drakońskiego trybu żywienia. Nie ma się czemu dziwić – nasz organizm po prostu buntuje się przeciwko tym zasadom, których efektem jest brak dostarczania substancji budulcowych tak bardzo potrzebnych naszemu organizmowi. Z tego powodu nie wolno uprawiać żadnych ćwiczeń, które mogłyby przyczynić się do wycieńczenia naszego ciała.

Reasumując, dieta cytrynowa pomimo swojej efektywności oraz praktycznie krótkim okresie stosowania jest jedną z najcięższych diet, dlatego też przed przystąpieniem do niej najlepiej skonsultuj się z lekarzem.