Search
niedziela 23 Wrzesień 2018
  • :
  • :

Dieta a suplementy diety

Warunkiem prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu bywa odpowiedni poziom wody. Już niewielki brak płynów powoduje zaburzenia w transporcie tlenu i czynników odżywczych do komórek. Stajemy się wtedy bardziej nerwowi, trudniej się koncentrujemy, jesteśmy zmęczeni. Można temu zapobiec wypijając dziennie od 2 do 3 litrów płynów, w postaci wody mineralnej, herbaty i zawiesin soków owocowych i warzywnych.

Suplementy diety

suplementy dietyNasza dzienna dieta powinna być wzbogacana w spore ilości warzyw i owoców. Dzięki nim ustrój otrzymuje wystarczająca dawkę witamin i substancji odżywczych. Zalecane jest się spożywanie ok. 300 g owoców i 200 g warzyw dziennie, w pięciu daniach. Można je jeść w całości, w sałatkach lub pić w postaci soków. Zawierają spore ilości antyoksydantów, które ułatwiają ochraniać organizm przed działaniem wolnych rodników. W przypadku nie spożywania odpowiedniej ilości mikroskładników, warto uzupełnić dietę o odpowiednie suplementy diety. Pamiętajmy, że nie można ich spożywać bez żadnej kontroli – nie są to cukierki. Nie tylko niedobór, lecz również nadmiar niektórych składników spożywczych może być szkodliwy. Z tego względu suplementy diety przyjmowane w sposób stały powinny być konsultowane z lekarzem lub dietetykiem.

Posiłki

Należy zmniejszyć ilość posiłków mięsnych do 2-uch tygodniowo na korzyść dań z ryb przygotowanych na grillu, pieczonych w folii lub gotowanych na parze. Ryby zawierają dużo witaminy B12, świetnie wpływającej na pracę mózgu i system nerwowy. Z mięsa należy natomiast wybierać gatunki mało tłuste takie jak drób i cielęcina. Duże ograniczenie spożycia mięsa zmniejsza ryzyko zachorowania na raka i choroby układu krążenia.

dieta suplementy

Świadoma dieta

Świadoma dieta, to dieta zróżnicowana, bogata w białka, witaminy i substancje mineralne. Nieobciążona dużą ilością tłuszczu, zapewnia zdrowy wygląd, dobrą kondycję fizyczną i chroni przed chorobami. Lekarze dietetycy zalecają stosowanie dokładnie wyważonej diety, uzupełnionej o indywidualnie dobrane odżywki oraz suplementację doustną. Warto pamiętać o tym, że suplementy to tylko dodatki – nie są one w stanie zastąpić bogatej we wszystkie składniki odżywcze diety. Tak samo “magiczne” środki odchudzające nie są w stanie zastąpić wysiłku fizycznego.

chleb i suplementy diety

Pieczywo

Warto ograniczyć w diecie spożycie białego pieczywa na rzecz ciemnego, gruboziarnistego. Wystarczy dziennie zjeść 4-5 kromek ciemnego pieczywa na śniadanie i kolację oraz wymiennie 200g makaronu razowego, nieoczyszczonego ryżu lub ziemniaków. Te wszystkie składniki posiadają dużo błonnika, który reguluje pracę przewodu pokarmowego, wspomaga oczyścić ustrój z toksyn i złogów oraz jest istotny w profilaktyce antyrakowej. Białe pieczywo to również źródło cukrów prostych, których zazwyczaj w diecie posiadamy nadmiar.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *