Search
czwartek 15 Listopad 2018
  • :
  • :

Blacharstwo i lakiernictwo

Czy warto samemu próbować zrobić coś koło samochodu, np. wykonując drobne naprawy lakiernicze ? Powodów by poprawić lakier może być sporo, od drobnej stłuczki na drodze po korozję aż po wizualne efekty starzenia się lakieru. Ale czy warto się za to zabrać samemu ? Blacharstwo lakiernictwo bez wątpienia jak każda rzecz wymaga znajomości,czyli mówiąc krótko trzeba się dobrze na tym znać, jeśli się za to zabieramy !

Także jeżeli myślimy o poważniejszych pracach lakierniczych warto tu mieć pewne doświadczenie. Niezbędny też jest własny warsztat i potrzebne narzędzia. Fakt że dobry lakiernik samochodowy bierze sporo nawet za drobną usługę lakierniczą, więc nieraz korci nas by spróbować samemu. Ale jak się za to zabrać samemu ? Nie raz po latach możemy zobaczyć pierwsze oznaki korozji na karoserii, warto coś z tym zrobić za w czasu gdyż rdza szybko się rozwija i potem ratowanie często nie ma sensu.

Porady główne :

Krok 1. Dokładne wyczyszczenie rdzy i pokrycie preparatem wiążącym rdzę, jest wtedy pewne prawdopodobieństwo że rdza nie wyjdzie z powrotem. Ważne aby taki preparat wyschnął dokładnie, najlepiej doba 24 godziny.

Pamiętajmy o tym że zabiegi tego typu najlepiej wykonywać w warsztacie, garażu itd. Kupno lakieru-lakier możemy kupić razem z pędzelkiem do kupienia w sklepach sprzedających lakiery samochodowe. Jeśli zaprawki były wykonywane w widocznym miejscu, to warto w odpowiedni sposób zrobić powierzchnię lakierowaną. W tym celu najpierw matowimy położony lakier i wygładzamy wszelkie nierówności. Jeśli zestaw zaprawkowy składa się także z lakieru bezbarwnego, to po kolejnym odtłuszczeniu powierzchni nanosimy go i pozostawiamy do wyschnięcia.

Krok 2. Wygładzenie papierem ściernym, nie zaszkodzi polerowanie pastą lekko ścierną.

Jest dosyć łatwe i skuteczne więc można spróbować. Najprostsza naprawa lakiernicza to lakierowanie zewnętrznych elementów plastikowych, zwłaszcza jeśli mówimy tu o elementach plastikowych które nie były jeszcze lakierowane. Z biegiem czasu listwy się rysują podobnie klamki i lustra. Zanim przystąpimy do konserwacji należy zdemontować element który chcemy odnowić
w przeciwnym razie szkoda fatygi.

Krok 3. Przeszlifowanie by powierzchnia elementu szlifowanego była równa.

Krok 4. Odtłuszczenie i lakierowanie lakierem strukturalnym do plastików.

Nie jest to trudne trzeba tylko nie nakładać zbyt dużej warstwy w jednym miejscu. Lakier tego typu występuje w sprayu większe filozofii z lakierowaniem nie ma.

Krok 5. diagnostyka aut.

Diagnostyka samochodów jest to rozpoznawanie stanu technicznego samochodów bez ich demontażu lub jest to tylko demontaż częściowy, służy to sprawdzeniu nie których elementów takich jak: hamulce nożny i ręczny, sprawdzenie układu kierowniczego i zawieszenia, układy przenoszenia napędu, paski klinowe amortyzatorów, itd. Aby sprawdzić stan techniczny służą do tego specjalne pomiary do realizacji których wykorzystuje się specjalne aparatury techniczno-pomiarowe i diagnostyczne.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *